1 2 3 4

Medya raporu - səhifə 3

səhifə3/4
tarix30.06.2018
ölçüsü316.99 Kb.

Yeni Şafak:

Maltepe'de bitti - Tutuklu FETÖ'cülerin aileleri ile HDP'lilerin de yer aldığı yürüyüş CHP tabanında çatlağa sebep olmuştu. Dünkü mitinge de yine CHP'lilerin yanı sıra 16 noktadan servis kaldıran HDP'liler katıldı.

Star:

CHP'den darbecilere ve teröristlere adalet talebi - Kılıçdaroğlu'nun yürüyüş şovu, İstanbul Maltepe'de gerçekleşen mitingle son buldu. CHP'liler alanda 15 Temmuz sonrası tutuklanan darbeci FETÖ'cüler ve PKK'lı teröristlerin serbest bırakılması talebini içeren sembolik dev bir dilekçe açtı.

Sabah:

(Birinci sayfasından görmedi)

Milliyet:

"Bu yürüyüş son değil başlangıç" - CHP Lideri 432 kilometrelik Adalet Yürüyüşü'nü 25. günde Maltepe'de tamamladı.

Türkiye:

CHP'nin şovu bitti - Casusluktan hapse giren Enis Berberoğlu'nu bahane edip FETÖ ve PKK yandaşlarının desteğiyle Ankara'dan yola çıkan CHP Lideri yürüyüşünü tamamladı. Maltepe mitinginde güvenliği 15 bin polis sağladı. Yollar kapatıldı, sürücüler perişan oldu.

Habertürk:

"Türkiye için yürüdüm" - Kılıçdaroğlu, 432 kilometrelik yürüyüşünü Maltepe'deki dev mitingle tamamladı.

Yeni Akit:

Bu da Kılıçdaroğlu şov / O kendisi için yürüdü - Kılıçdaroğlu, dikkatleri üzerinde toplayabilmek için yürüyüşün son gününde miting alanına tek başına geldi. Bu da "Kılıçdaroğlu koltuğunu garanti altına aldı" yorumlarına yol açtı.

Hürriyet:

Büyük final - Kılıçdaroğlu, Ankara'da başlattığı yürüyüşünü, İstanbul Maltepe'de yüz binlerce kişinin 'Hak, hukuk, adalet' sloganı attığı meydandaki konuşmasıyla tamamladı.

Akşam:

FETÖ'nün talepleriyle bitti - Kılıçdaroğlu FETÖ ve PKK ile kol kola yürdüttüğü yürüyüşü dün Maltepe mitingiyle noktaladı. Miting, FETÖ'cü ve PKK'lıların serbest bırakılmasını, KHK'ların iptal edilmesini talep eden "dev dilekçe"nin altında gerçekleştirildi.

Vatan:

Korku gömleğini çöpe attık - Kılıçdaroğlu, Adalet Yürüyüşü'nü 25. günde bitirdi. Maltepe'de yüz binlerle buluştu, 10 maddelik çağrı yaptı.

Karar:

Maltepe'den 2019 mesajı - Enis Berberoğlu'nun tutuklanmasının ardından Ankara'dan adalet yürüyüşünü başlatan CHP Lideri Kılıçdaroğlu, 25 gün süren yürüyüşün sonunda 2019 mesajı verdi.

Milli Gazete:

(Birinci sayfasından görmedi)

Diriliş Postası:

Adalet katliamı - FETÖ için yolları arşınlayan Kılıçdaroğlu, PKK'nın siyasi ayağı, terör destekçisi gazeteciler, mehmetçiğe katil diyen sözde akademisyenler, KHK ile ihraç edilen FETÖ'cü hainler, DHKP-C'li teröristler için yürüdüğünü alenen itiraf etti. Kılıçdaroğlu, Türkiye düşmanlarına özgürlük isteyerek "adalet" kavramını kirletti.

Posta:

Büyük buluşma - Kılıçdaroğlu'nun 15 Haziran'da Ankara'dan başlattığı Adalet Yürüyüşü, İstanbul Maltepe'de dün bitti. CHP'nin "2 milyon kişi katıldı" dediği mitingde tek slogan vardı: "Hak, hukuk, adalet."

Takvim:

(Birinci sayfadan görmedi)

Milat:

Yürüyüş bitti CHP rezil oldu - Kılıçdaroğlu, "adalet" sloganıyla Ankara'dan başlattığı yürüyüşü, İstanbul'daki Maltepe miting alanında sonlandırdı. CHP İstanbul Milletvekili Aykut Erdoğdu da bu kalabalığı göstermek isterken Ak Parti'nin Yenikapı mitinglerinden birinin fotoğrafını paylaştı.

Cumhuriyet:

Bu daha ilk adım - Adalet Yürüyüşü'nün son durağı Maltepe'de milyonlar buluştu. Kılıçdaroğlu, tarihi mitingde "9 Temmuz yeni bir doğuştur" dedi.

Sözcü:

Milyonlarla buluştu - Kılıçdaroğlu, 26 gün önce Ankara'dan tek başına başlattığı Adalet Yürüyüşü'nde dün İstanbul'da milyonlarla buluştu.

Yeni Asya:

Mitinge binlerce kişi katıldı - Kılıçdaroğlu'nun Ankara'dan başlatıp İstanbul'da sonlandırdığı 24 günlük "adalet yürüyüşü" sonrası düzenlediği mitinge İstanbul ve çevre illerden gelen binlerce kişi katıldı.

Güneş:

Fiyaskoyu örtme çabası - Kılıçdaroğlu'nun yürüyüşü Maltepe'de mitingle sona ererken CHP'li vekillerin sosyal medyadan yaptıkları paylaşımlar alay konusu oldu.

BirGün:

Bu halk asla teslim olmaz - Ankara'dan başlayan Adalet Yürüyüşü, milyonlarca kişinin katıldığı İstanbul Maltepe'deki Adalet Mitingi ile taçlandırıldı. Ülkenin dört bir yanından mitinge katılanlar, adalet talebini yineledi.

Aydınlık:

Kılıçdaroğlu'na FETÖ'den çağrı - FETÖ, "kontrollü darbe" açıklamaları nedeniyle selam gönderdiği CHP Lideri Kemal Kılıçdaroğlu'nu bu propagandasını devam ettirmeye çağırdı.

Yeni Çağ:

Muhteşem final - Kılıçdaroğlu, 15 Haziran'da Ankara Güvenpark'tan tek başına başlattığı "Adalet Yürüyüşü"nü dün İstanbul Maltepe Meydanı'nda 1 milyonu aşan vatandaşın katıldığı mitingle bitirdi.

-Yeni Şafak'tan, Çalışkan'a "provokatör"

Yeni Şafak Gazetesi, "Provokatör gözaltında" başlıklı 1. sayfa haberiyle akademisyen Koray Çalışkan'ı hedef gösterdi. Haberde, "CHP Lideri Kılıçdaroğlu'nun danışmanlarından provokatif açıklamaları ve 'Gülen terörist değildir' tweetiyle bilinen Boğaziçi Üniversitesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Koray Çalışkan gözaltına alındı" denildi. (11 Temmuz 2017)

-Star'dan Büyükada manşeti

Star Gazetesi, "Büyükada'da İngiliz parmağı" manşetiyle çıktı. Büyükada'da insan hakları toplantısına "silahlı terör örgütü üyeliği" iddiasıyla yapılan baskının "üzerine giden" gazete, "İnsan hakları savunuculuğu görüntüsü altında Gezi benzeri kalkışma planlanan Büyükada'daki ihanet buluşmasının arkasından ABD'nin 'CIA' ve İngiltere'nin 'M16' örgütleri çıktı" ifadelerini kullandı. (11 Temmuz 2017)

-Akşam'dan "terlikli" Kılıçdaroğlu manşeti

Akşam Gazetesi, "Darbe oturuşu: Kılıçdaroğlu 15 Temmuz'u HD izlemiş" manşetiyle Kılıçdaroğlu'nu ilginç ifadelerle hedef aldı. Haberde, "Ayağında terlikleri, kahvesi yanı başında, cuntaya direniş ekranda" spotları kullanılarak, "Adalet maskesiyle FETÖ'cülere özgürlük için yürüyen Kılıçdaroğlu'nun, milletin darbeye direndiği saatlerde kahve içip TV izlediği ortaya çıktı" denildi. (11 Temmuz 2017)

-Türkiye, Büyükada baskınının şifrelerini çözmüş!

Türkiye Gazetesi, "Büyükada baskınının şifreleri: 24 Temmuz planı çöktü" manşetiyle çıktı. Haberde, "CIA liderliğinde darbenin planlandığı Büyükada'da 2 yabancı ile 8 Türk gözaltına alındı. Alman Peter S'nin mesleği ayaklanma eğitmenliği. Yani Gezi benzeri kalkışmanın uzmanı. İsveç vatandaşı Ali G. de atölye kolaylaştırıcı. Yani ayaklanmanın alt yapısı için gereken enstrumanları sağlıyor. Bu iki isim 8 Türk'ü eğitiyor" ifadeleri kullanıldı. (12 Temmuz 2017)

-Güneş'ten habercilik: Kemal Bey duş alıp elbiselerini değiştirmiş

Güneş Gazetesi, "Skandal kurgu: Biri bize bir şey anlatıyor" manşetiyle Kılıçdaroğlu'na ilişkin ilginç bir kurgu habere imza attı. Haberde, Kılıçdaroğlu'nun 15 Temmuz'da Bakırköy Belediye Başkanı Bülent Kerimoğlu'nun evindeki fotoğraflarını kullanan gazete, "İlk fotoğrafta Kılıçdaroğlu'nun üzerinde ceketi bulunuyor. İkinci karede ise Kılıçdaroğlu'na ceketi çıkarttırılıp çayı önüne konularak bir poz daha verdiriliyor. Bu pozda Kılıçdaroğlu uzun süredir gelişmeleri takip ediyor algısı yaratılıyor. Hatta gece çekilmiş imajı yaratmak için panjurlar da kapatılıyor. Bu görüntüler tatmin etmemiş olacak ki Kılıçdaroğlu bu defa da yakın plandan fotoğraflanıyor. Kılıçdaroğlu, yüzüne kondurulan endişeli bir ifadeyle poz veriyor. Ancak Kemal Bey fotoğrafların hiçbirinde yorgun görünmüyor" denildi. Gazetenin haberde, "Kemal Bey'in duş alıp, elbiselerini değiştirmiş olması" ifadesini kullanması da dikkati çekti. (12 Temmuz 2017)

-Star, Güneş, Akit Altıoklar'a saldırdı

Star Gazetesi, "Almanya'ya kaçtı hödük" başlıklı 1. sayfa haberinde yönetmen Mustafa Altıoklar'ı hedef gösterdi. Haberde, "Millete ve cumhurbaşkanına hakaret eden yönetmen Mustafa Altıoklar hakkında gözaltı kararı verildi. 1 ay önce kaçtığı belirlenen Altıoklar, 'Mestanlara destan yazmışlar. Görgüsüz, kültürsüz hödüklerin çakma destanı' sözleriyle tepki toplamıştı" denildi. Güneş Gazetesi ise aynı haberi "Darbe şakşakçıları" başlığıyla verdi. Haberde, "Türkiye düşmanları, yurdun dört bir yanından verilen birlik ve beraberlik mesajları karşısında çılgına döndü. İğrenç ifadelerle saldırarak, şanlı zaferi itibarsızlaştırmaya çalıştı" ifadeleri kullanıldı. Haberde Altıoklar'ın fotoğrafıyla, gazeteci Mine Kırıkkanat'ın fotoğrafı kullanıldı. Yeni Akit Gazetesi de bir gün sonra aynı haberi "Hainler yine nefret kustu" başlığıyla verdi. Haberde, Altıoklar, gazeteci Merdan Yanardağ ve CHP Milletvekili Şafak Pavey'in fotoğraflarını kullanan gazete, "15 Temmuz ihanetinin 1. yıldönümünde yurdun dört bir yanında düzenlenen anma etkinliklerine milyonlarca insan katılırken, hazımsız hainler yine kinlerini kustu. Sözde yönetmen Altıoklar, gazeteci Merdan Yanardağ, sosyal medya hesapları üzerinden yaptıkları paylaşımlarla hain yüzlerini bir kez daha ortaya koydular. CHP'li Şafak Pavey de yalanlarla süslediği iftiralarını, New York Times ile paylaştı" denildi. (17-18 Temmuz 2017)

-Takvim, o isimlerin yanına bağlantılı oldukları örgütleri (!) yazdı

Takvim Gazetesi, Büyükada baskınında tutuklanan insan hakkı savunucularını "ASCOT tutuklaması" manşetiyle verdi. Haberde, tutuklanan isimlerin fotoğraflarını paylaşan gazete, isimlerin altına da "hangi örgütlerle bağlantılı olduklarını" yazdı. "Veli Acu - PKK ile irtibatlı. İdil Eser - PKK ile bağlantılı. Özlem Dalkıran - Kaos planları yaptı. Ali Gharavi - Bölücülüğe kalkıştı. Peter Steudtner - Grubun şifre kırıcısı. Günal Kurşun - FETÖ sanığı" denildi. Haberde, "suçüstü yakalanan provokatörler" ifadesi ile işaret edilen isimlerin "PKK, DHKP-C ve FETÖ ile irtibatlarının tespit edildiği" yazıldı. (19 Temmuz 2017)

-Teröristten talimat almışlar!

Yeni Şafak Gazetesi, "Teröristten talimat aldılar" manşetiyle gazeteci Can Dündar ve Ahmet Şık'ı hedef gösterdi. Haberde, "Firari Can Dündar ile Ahmet Şık'ın, Suriye'de Esed rejimiyle birlikte katliamlar yapan Acilciler'in ele başı Mihraç Ural ile telefon görüşmeleri tespit edildi. Ural, iki isme, 'Rayhanlı Katliamı ve MİT TIR'larında TSK, MİT ve hükümetin suçlu gösterilmesi için kamuoyu oluşturun' diyor" ifadeleri kullanıldı. (19 Temmuz 2017)

-Akşam, Büyükada tartışmasını bitirdi!

Akşam Gazetesi, "Akşam, Büyükada tartışmasını bitiriyor: Bu deliller affedilmez" manşetiyle çıktı. Haberde, "Büyükada'da Uluslararası Af Örgütü'nün organize ettiği toplantıda konuşulan hain planların tüm detaylarına Akşam ulaştı. Ele geçirilen belgeler, oynanan oyunu net bir şekilde gözler önüne seriyor" denildi. Haberde Büyükada'daki baskın sırasında masada Kürdistan haritasının bulunduğu, Af Örgütü'nün Türkiye Direktörü İdil Eser'in cep telefonunda ve bilgisayarında PKK'lı bir doktordan gelen mesajın olduğu, Helsinki Yurttaşlar Derneği Üyesi Nalan Erkem'in üzerinden ise 2012 tarihli bir MİT raporunun çıktığı yazıldı. (20 Temmuz 2017)

-Takvim'den "Büyük Türkiye" manşeti

Takvim Gazetesi, "NOTA mermer, NATO kafa" manşetiyle yine Büyükada baskınını haberleştirdi. Haberde, "Önce Deniz Yücel, sonra Pastor Brunson ve şimdi Peter Steudtner... Üçü de teröre destekle suçlandı, hapse atıldı. Ama Türkiye'nin bu tavrı terör sevici ülkelerin canını çok acıttı. FETÖ'cülere kucak açan Almanya, Berlin elçimizi çağırdı. Nota verip, 'Peter'i bırakın' diye yaygara kopardı. Merkel de 'Her düzeyde girişimde bulunacağım' diye tehditler sıraladı. Peşinden ABD sahneye çıktı. 'Bırakın' çağrısı yaptı. Ama öyle eskisi gibi her parmak sallayana 'başüstüne' deme devri kapandı. Ankara, Peter'i de diğerleri gibi adalete bıraktı. (20 Temmuz 2017)

-Uçurumdan dönmüşüz

Güneş Gazetesi, "Uçurumdan döndük, al sana belge" başlıklı haberi sürmanşetten vererek Büyükada baskını ile ilgili yeni bir belge (!) paylaştı. Haberde, "Büyükada'daki kaos toplantısıyla ilgili korkunç belgelere ulaşıldı. Gözü dönmüş ajanların Türkiye'deki piyonlarını kullanarak yaptıkları alçak planlar, tüm ayrıntılarıyla deşifre oldu. Terör örgütleriyle CHP ve HDP tabanını kullanarak sokak darbesi yapmayı amaçladıkları ortaya çıktı" denildi. Haberde, "Ajanların whatsapp gruplarında Hürriyet, Evrensel, BirGün, BBC'de çalışan bazı gazeteciler yer alıyor. Bu gazetecilerin kendi aralarında yaptıkları görüşmeler kan donduruyor" ifadeleri kullanıldı. Gazete, kullandığı "Lağım Büyükada'da patladı" alt başlığında ise tutuklanan isimlerin fotoğraflarıyla "kim olduklarını" yazdı. (20 Temmuz 2017)

-Berberoğlu'nun kızı da hedefte

Güneş Gazetesi "Kızı da boş durmuyor" manşetiyle MİT TIR'ları davasından tutuklu CHP İstanbul Milletvekili ve Hürriyet Gazetesi'nin eski Genel Yayın Yönetmeni Enis Berberoğlu'nun kızı Dilara Berberoğlu'nu hedef gösterdi. Haberde fotoğrafı da kullanılan Berberoğlu için, "MİT TIR'larının durdurulmasıyla ilgili kumpas davasından 25 yıl hapse mahkum edilen Enis Berberoğlu'nun kızı Dilara Berberoğlu'nun Büyükada casuslarıyla dirsek temasında olduğu ortaya çıktı" ifadeleri kullanıldı. Haberde, Berberoğlu'nun Mülteci Hakları Merkezi'nde çalışması, "casusluk" suçlamasına temel oluşturdu. (20 Temmuz 2017)

-Türkiye Gazetesi, AB'ye ders verdi: Bizde yargı bağımsız

Star Gazetesi, "AB'nin yeni kriteri: Ajanlara özgürlük" manşetiyle çıktı. Gazeteci Deniz Yücel'in fotoğrafının kullanıldığı haberde, "Terör destekçilerinin tutuklanması Almanya'yı panikletti. Berlin'in tehditlerine Ankara rest çekti. Almanya'nın bu ani ve anlamsız telaşı suçüstü psikolojisinin yansıması olarak yorumlandı" denildi. Türkiye Gazetesi, aynı haberi "Bizde yargı bağımsız Hans" manşetiyle verdi. Sabah ise "Terörist yuvası, iki yüzlü, hadsiz" başlığını kullandı. (21 Temmuz 2017)

-Güneş "kaos planı"nı deşifre etti!

Güneş Gazetesi, "Zaman ayarlı kaos planı" manşetiyle yine Büyükada baskınını manşet yaptı. haberde, "Büyükada'daki darbe toplantısına dair kan donduran detaylara her geçen gün yenileri ekleniyor. O masada yapılan plana göre kaosun fitili 24 Temmuz'da ateşlenecek, HDP ve CHP'den destek alınarak sokaklar karıştırılacak, bir büyük banka ve fabrika üzerinden ekonomiye operasyon çekilecekti" denildi. (21 Temmuz 2017)

-Akşam'ın hedefi yine Can Dündar

Akşam Gazetesi "Akıl hocaları Ajan Dündar" manşetiyle hem Büyükada'da tutuklanan insan hakkı savunucularını, hem de gazeteci Can Dündar'ı hedef gösterdi. Haberde, "Casusluk davası sanığıyken soluğu Almanya'da alan Can Dündar, Büyükada'da olduğu gibi Türkiye'de ajanlık faaliyeti yürüten sözde insan hakları kuruluşlarının en sadık partneri" denildi. (21 Temmuz 2017)

-Akşam, Büyükada'dan devam

Akşam Gazetesi, "Büyükada ittifakı" manşetiyle yine Büyükada'daki baskını manşet yaptı. Haberde, "Büyükada'daki ajanların yakalanması Avrupa'yı panikletirken, serbest bırakılmaları için kampanya düzenleyenler arasına PKK yandaşı Yeşiller ve FETÖ de dahil oldu" ifadeleri kullanıldı. (22 Temmuz 2017)

-İsrail, FETÖ başarısızlığının acısını Mescid-i Aksa'dan çıkarmış

Yeni Söz Gazetesi, "İsrail adlı terör örgütü kudurdu" manşetiyle şaşkınlık yaratan bir habere imza attı. Haberde, "İsrail, 15 Temmuz 2016'nın birinci sene-i devriyesinde Türkiye'deki taşeronları FETÖ'nün hezimete uğramasının acısını, Mescid-i Aksa'da katliam yaparak çıkarmaya kalktı. Müslümanların namus ve izzeti olan Haram-i Şerif'in girişlerine dedektörler yerleştirdi" denildi. (22 Temmuz 2017)

-"Almanya, ayaklanma hazırlığını aşama aşama izledi" manşeti

Star Gazetesi, "Konsolosluk bizi izliyordu" manşetiyle yine Büyükada baskınını haberleştirdi. Haberde, "Büyükada toplantılarının şifreleri çözülüyor. Alman Konsolosluğu'nun, Türkiye'de başlatılacak ayaklanmanın hazırlığını safha safha izlediği ortaya çıktı. Şüpheli Peter Frank Steudtner'in Kenya, Angola, Moambik, Nepal gibi birçok ülkede kaos eylemlerini organize ettiği öğrenildi" ifadeleri kullanıldı. (25 Temmuz 2017)

-Akşam'dan CHP ve HDP'ye: "Provokatörler"

Akşam Gazetesi, "Provokasyon sırası HDP"de başlıklı haberiyle, yaz boyunca Meclis grup toplantılarını Diyarbakır, Van, İstanbul, İzmir gibi farklı kentlerde gerçekleştireceğini açıklayan HDP'yi hedefe oturttu. Haberde, "CHP'nin sözde adalet yürüyüşünün ardından HDP de düğmeye bastı. Hazırlanan Demokrasi Mücadele Planı kapsamında Meclis grup toplantıları, İzmir, Diyarbakır, İstanbul ve Van'da sokakta yapılacak. Aynı gün 24 saat sürecek nöbetler düzenlenecek. Süreç, kasıma kadar canlı tutulacak" denildi. (25 Temmuz 2017)

-Güneş'ten "Kirli plan" manşeti

Güneş Gazetesi, "Kirli plan işliyor" manşetiyle çıktı. Haberde, "Büyükada'daki casus toplantısında planı yapılan sokak provokasyonları için HDP düğmeye bastı. Kılıçdaroğlu'ndan 'nöbeti' devralan Osman Baydemir, bugünden itibaren sokakları karıştırmak için ellerinden geleni yapacaklarını açık açık duyurdu" ifadeleri kullanıldı. (25 Temmuz 2017)

-Diriliş Postası'ndan Kılıçdaroğlu-Gülen haberi

Diriliş Postası, "Birbirimize düşmanız pozu" manşetiyle CHP Lideri Kemal Kılıçdaroğlu'nu hedef aldı. Haberde Kılıçdaroğlu'nun fotoğrafıyla Fetullah Gülen'in fotoğrafı kullanılarak, "Kılıçdaroğlu'nun FETÖ ile kurduğu bağ deşifre olurken, FETÖ '15 Temmuz'u Kemalistler yaptı' demeciyle asrın ihanetinde kendisini aklamaya, Kılıçdaroğlu'nu bilerek hedef gösterdi. FETÖ'ye 'kızmış pozu' veren Kılıçdaroğlu ise örgütle bağının olmadığını ispatlamaya çalıştı" denildi. (26 Temmuz 2017)

-Sabah'tan "Cumhuriyet FETÖ'nün güdümüne böyle girdi" haberi

Sabah Gazetesi, "Cumhuriyet FETÖ'nün güdümüne böyle girdi" başlıklı bir haber yayımladı. Haberde, "Cumhuriyet Gazetesi'ni çıkaran Cumhuriyet Vakfı Yönetim Kurulu'ndaki İlhan Selçuk çizgisinde olan üyeler, Akın Atalay öncülüğünde hukuka aykırı yöntemlerle tamamen tasfiye edildi" denildi. (28 Temmuz 2017)

-Yeni Akit'in hedefi kadın örgütleri

Yeni Akit Gazetesi, "O kafanın derdi İslam" manşetiyle eğitim ve kadın derneklerini hedef aldı. Müftülere resmi nikah kıyma yetkisi veren yasa tasarısına yönelik tepkilerin haberleştirildiği metinde, "Çağdaşlaşma ve medeniyeti, toplumu özünden uzaklaştırmak olarak algılayan eski Türkiye artıkları, İslami değerlere duydukları nefreti bir kez daha gözler önüne serdi. Aralarında ÇYDD ve ADD'nin de bulunduğu sözde kadın kuruluşları, müftülere nikah kıyma yetkisi vermeyi öngören yasa tasarısının geri çekilmesini istedi" denildi. (28 Temmuz 2017)

-"Konuşurlarsa" çekincesi varmış

Diriliş Postası, "Hainlerin Meclis'teki timi" manşet haberiyle CHP Lideri Kemal Kılıçdaroğlu ve CHP'li vekiller Veli Ağbaba ve Şenal Sarıhan'ı hedef gösterdi. Haberde, "Gezicileri, PKK'lıları FETÖ'cüleri kurtarmak için türlü senaryoları devreye sokan Kılıçdaroğlu ve ekibi, Büyükada'da darbe planı yapan ajan-provokatörler için de harekete geçti. Türkiye'yi parçalama hesaplarına giren hainleri, 'masum' göstermeye çalışan CHP'liler hükümeti suçladı" ifadeleri kullanıldı. Haberde ayrıca, "CHP'li isimlerin söz konusu ajanların konuşmasından çekinmesi de ihtimaller arasında" denilmesi dikkati çekti. (28 Temmuz 2017)

-Star'dan Cumhuriyet manşeti

Star Gazetesi, "Bu kimin cumhuriyeti?" manşetiyle Cumhuriyet Gazetesi'ni hedef gösterdi. Haberde, "Rejimin yayın organı olmakla övünen Cumhuriyet Gazetesi, FETÖ'nün yönlendirmesiyle 2013 yılından itibaren Türkiye düşmanı yayıncılığın odak noktası haline geldi" denildi. Gazete, manşet haberinde Cumhuriyet Gazetesi'nin "İşte Erdoğan'ın yok dediği silahlar", "Devletin bittiği an", "MİT suç işledi", "Hükümetin planı seçim sonrası savaş", "Karanlığa girdiğimiz gün", "Katliam ülkesi", "Bu eylem mecbur bırakıldığımız yöntem", "1 Numara Erdoğan'dı" manşetlerinin görselleri yayımlandı. (29 Temmuz 2017)

-Akit: Fosilleşmiş laikler

Yeni Akit Gazetesi, "Fosilleşmiş laikler savundukları Batı'nın uygulamalarından habersiz: Papaza, hahama hak; müftüye yasak" manşetiyle çıktı. Haberde, "Müftülere nikah kıyma yetkisi verilmesine karşı çıkan laikçi, sözde çağdaş güruh, Avrupa'da hatta Türkiye'de papazların ve hahamların nikah kıydığını ya görmeyecek kadar kör ya da bilmeyecek kadar cahil. Kaos peşindeki cühelalara tepki gösteren uzmanlar, 'papazlar, hahamlar nikah kıyabiliyor da müftülerin kıymasından mı rahatsızlar? Bu ikiyüzlülüktür' dediler" ifadeleri kullanıldı. (29 Temmuz 2017)

- "Kıyafetime karışma" kampanyası, azgın azınlığın çıplaklık eylemiymiş

Yeni Akit Gazetesi, "O kadından ahlaksız teklif: Çıplaklığa özgürlük, haşemaya yasak" başlıklı 1. sayfa haberiyle Hürriyet Gazetesi Yazarı Ayşe Arman'ı hedef gösterdi. Haberde, "Hürriyet'in yatak odası yazarı Ayşe Arman, azgın azınlığın çıplaklığa özgürlük için başlattığı 'kıyafetime karışma' kampanyasına destek verdi" denildi. (31 Temmuz 2017)

-"Kıyafetime karışma" eylemini Büyükada'ya bağladılar

Güneş Gazetesi, "Adım adım Büyükada" manşetiyle ilginç bir habere imza attı. Haberde, Ayşegül Terzi, Ebru Tireli, Melisa Sağlam, Canan Kaymakçı gibi kadınların kıyafetleri bahane edilerek saldırıya uğramasını protesto etmek için yapılan "kıyafetime dokunma" eylemini, "Kadıköy'deki bir grup kadının durup dururken 'kıyafetime dokunma' diyerek sokaklara çıktı" diye veren gazete, haberin devamında, "Maçka Parkı'ndaki güvenlikçi kıyafetinden dolayı bir kadına saldırdı. Siverek'te ise sakallı, cübbeli biri Atatürk heykelini yıkmaya kalkıştı. Büyükada'da yakalanan ajanların planları tıkır tıkır işliyor" ifadelerini kullandı. (31 Temmuz 2017)

-Yeni Şafak, "kadın" eylemlerini hedef aldı

Yeni Şafak, "Senaryoyu kim yazdı?" manşetiyle "kadına yönelik şiddet" eylemlerini hedefe aldı. Haberde, "Siverek ve Maçka'daki provokasyonlar, Türkiye üzerinde defalarca denenen kirli tertipleri hatırlattı. Önce hiç gündemde yokken kadınlar, 'Kıyafetime karışma' eylemleriyle sokağa döküldü. Bir gün sonra bunu bir kadına sözlü saldırı takip etti. Aynı gün uyuşturucu bağımlısı Mehmet Malbora, sözde dini saiklerle Atatürk büstüne saldırdı. Bu filmi daha önce görmüştük" denildi. Haber fotoğrafı olarak bir kadın eyleminden kare yayımlayan gazete, fotoğrafın altına, "Pankartların ve sloganların önceden hazırlandığı dikkatlerden kaçmadı" yazdı. Elidor markasının "Özgürlük doğamızda var" başlıklı reklam filmine de tahammül edemeyen gazetenin, "Ünlü Unilever'in markası Elidor, televizyonlarda Türkiye'de kadın özgürlüklerinin yeterli olmadığına işaret eden reklam filminde, 'Biz istediğimizi giyeriz' mesajı verdi. Markanın twitter fenomenlerine de yüklü miktarda para ödediği iddia edildi" ifadesini kullanması da dikkati çekti. (1 Ağustos 2017)

-"Fethe çıksak üç günde Avrupa'yı alırız" manşeti

Yeni Söz Gazetesi, "Sabah fethe çıksak Avrupa'yı üç günde alırız" manşetiyle Türk milliyetçiliğini bir başka boyuta taşıdı. Haberde, "Uluslararası araştırma şirketi Gallup'un yaptığı 'Ülken için savaşmayı göze alır mısın?' anketine göre Avrupa ülkelerinin vatandaşları bir savaş durumunda sallamak için beyaz bayraklarını dünden hazırlamış. 'Koskoca' Almanya'da halkın sadece yüzde 18'i 'Almanya için savaşırım' diyor. Fransızların 29'u, İngilizlerin 27'si, İspanyolların 21'i, İtalyanların ise sadece yüzde 20'si ülkesi için savaşacağını söylemiş. Bu sonuca göre bir sabah fethe çıksak akşam namazını Bellevue Sarayı'nda kılabiliriz! 15 Temmuz gerçeğini dikkate aldığımızda çok değil ikinci günde Roma elimizde!" ifadeleri kullanıldı. (1 Ağustos 2017)

-Yeni Akit'ten çok çirkin "kadın" haberi

Yeni Akit Gazetesi, "Azgın azınlığın hedefi çıplaklık" sürmanşetiyle doğrudan kadınları çirkin ifadelerle hedef gösterdi. Haber için kullandığı şortlu kadın fotoğrafını blurlayan gazete, fotoğraf altına, "Minibüste yaşanan şortlu provokasyonun ardından, önceki gün de Maçka Parkı'nda daracık bir şortla gezen kadına, 'Parkta bu şekilde gezemezsiniz' diyen güvenlik mensubuna yönelik linç kampanyası başlatıldı. Sözde kadın örgütlerinin Maçka Parkı'ndaki protesto eylemine CHP de destek verdi" diye yazdı. Haberde ise, "Son dönemde çeşitli vesilelerle gündeme gelen 'şortlu, mini etekli kadınlara saldırı' haberlerinin temelinde, toplumu çıplaklığa alıştırma amacı yatıyor" ifadeleri kullanıldı. (2 Ağustos 2017)

-Akit cehaleti

Yeni Akit Gazetesi, sürmanşetten verdiği "M. Kemal'in nikâhını da müftü kıymış" başlıklı haberi ile cehalet üzerinden manipülasyon yapmaya çalıştı. "Bu gerçek, laikçileri çıldırtacak" spotunu kullanan gazete, resmi nikâhı zorunlu hale getiren Türk Medeni Kanunu'nun ilanından 3 yıl önce evlenen Atatürk'ün dini nikâhını haberleştirdi. Haberde, "Laikçi çevrelerle azgın azınlık kuduradursun, Mustafa Kemal ile Latife Hanım'ın 1923'teki nikâhının dönemin İzmir Müftüsü Rahmetullah Efendi tarafından kıyıldığı belgelendi" denildi. (3 Ağustos 2017)

-Havuzda "badem kurusu" coşkusu

FETÖ sanıklarına badem kurusu renginde tek tip kıyafet giydirileceğine yönelik tartışma yaratan açıklama üzerine, Yenişafak Gazetesi "Şovmenlere FETÖ gömleği" manşetiyle çıktı. Haberde, "Kameralar önünde üzeri yazılı giysilerle mesaj verip şov yapmaya kalkan FETÖ sanıklarının giyeceği tek tip elbisenin özellikleri belli oldu. Giysiler badem kurusu renginde gömlek ve pantolondan oluşacak" denildi. Sabah Gazetesi ise aynı haberi, "FETÖ'cü hainlerin rengi badem kurusu" başlığıyla verdi. Akşam Gazetesi de "Akşam yazdı, tek tip hayata geçiyor: FETÖ'nün bademleri" manşetiyle çıktı. Haberde ise "FETÖ'cü hainlerin tiyatrolarına karşı kamuoyunun vicdanı olan Akşam'ın çabaları sonuç verdi. Adalet Bakanlığı, badem kurusu renginde tek tip kıyafetler için düğmeye bastı" denildi. Takvim Gazetesi, "Al sana tek tip" başlıklı manşet haberinde "15 Temmuz ihanetinden yargılanan FETÖ'cülerin hepsi aynı yalanı söyledi. Kıyafetleri de sinirleri alt üst etti. Devlet ise tek tip giyinme zorunluluğu getirdi" ifadesini kullandı. Milat Gazetesi de "Hainlere badem kurusu" manşetiyle çıktı. Haberde ise "FETÖ'cü hainlerin yargı önüne çıkarken giyeceği tek tip kıyafette sona gelindi. Mahkemeye takım elbise ve 'hero' tişörtüyle çıkarak örgüt propagandası yapan darbeciler, badem kurusu rengi kıyafetle hesap verecek" ifadeleri yer aldı. Güneş Gazetesi de aynı haberi "Bu renk çok yakışır" başlığıyla verdi. (5 Ağustos 2017)

-Güneş'ten "Keşke geberseydin"

Güneş Gazetesi, "Keşke geberseydin" manşetiyle FETÖ sanığı eski Hava Kuvvetleri Komutanı Akın Öztürk'ün ifadesini haberleştirdi. Haberde,"Darbe girişiminin bir numarası Akın Öztürk'ün mahkemedeki 'Keşke ölseydim de bu durumla karşılaşmasaydım' savunması herkesi çileden çıkardı. Salon bir anda karıştı; şehit yakınları, 'Yalanı özründen beter' diyerek tepki gösterdi" denildi. Akşam ise aynı haberi "Ölseydin de 15 Temmuz'u görmeseydik" başlığıyla verdi. (5 Ağustos 2017)

-Diriliş Postası'ndan cihada tam sayfa övgü

Diriliş Postası Gazetesi, "Cihad şuuru Türkiye'nin temelidir" manşetiyle çıktı. Haberi, cihat konusunun ders kitaplarına girmesine yönelik tartışmaların üzerine yapan gazete, "Selçuklu, Anadolu Selçuklu, Osmanlı ve Türkiye olarak seyreden devlet tarihimizin tamamı cihadla kurulmuş, cihadla kurtulmuş, cihadla hayatta ve dahi hayatta kalmış ve cihadla sürdürülmüştür. Her fırsatta övündüğümüz o büyük savaşlara giden kahramanlar, sportif faaliyete katılmadı efendiler; cihada katıldılar. Cihadı unutan, yok sayan, şuursuz bir nesil ihtiyaç anında maaş karşılığı mı savunacak vatanını? Hangi uyduruk felsefeyi 'Allah rızası'nın önüne koyacaksınız da kahraman kadınlar ve kahraman erkekler bir 'hilal uğruna' canlarını feda edecek? Cihad, Türkiye'nin tarihinin altında yatan kuruluş ve kurtuluş temelidir. Cihad üzerine ağzınızdan saçılan bütün zırvalarla vatanın temeline saldırdığınızın farkındayız. Lafa geldi mi övündüğünüz Çanakkale bir cihad değil miydi? Büyük Taarruz bir cihad değil miydi? Kıbrıs Barış Harekâtı bir cihad değil miydi? Yıllardır PKK ile verilen mücadele bir cihad değil mi? Cihad yoksa şeref de yoktur, insanlık da. Cihad şuuru, düşman kuvvetlerinin yüz yıllardır bir türlü yok edemediği Türkiye'nin ruhudur" denildi. (6 Ağustos 2017)

- "Esrarengizler, çünkü HDP'li vekillerle görüştüler"

Akşam Gazetesi, "Parklara tezgâh açtılar" manşetiyle çıktı. Haberde, "Büyükada operasyonuyla deşifre olan kaos planları devreye sokuldu. Çakılan kıvılcımları büyütmek isteyen Batı, algı operasyonlarıyla Türkiye'yi hedef aldı" denildi. Haberde, "Tezgâh 1 - Maçka Parkı" ifadesinin altında, "Maçka Parkı'nda bir güvenlik görevlisinin kıyafet nedeniyle tartıştığı Çağla Köse, kara propaganda aracına dönüştü. Kadınların kıyafet özgürlüğü olmadığı algısını yaratmak için Köse'ye röportaj yapan Alman RTL muhabiri ve kameramanı, görüntülendiklerini fark edince, çeşitli örgütlerin yeni üssü haline gelen parktan apar topar kaçtı" ifadesi kullanıldı. Haberde, "Tezgâh 2 - Yoğurtçu Parkı" başlığı altında da, "PKK'nın siyasi uzantısı HDP'nin Yoğurtçu Parkı'ndaki eylemini esrarengiz isimler ziyaret etti. Türkiye düşmanı CNN muhabiri Ben Wedeman, kameraman Nagel Clayton, muhabir Kareem Khadder, 2 ABD'li ve İsrail asıllı bir Ürdünlü, HDP'li vekillerle 1 saat görüştü" denildi. (6 Ağustos 2017)

-Diriliş Postası'ndan tuhaf manşet

Diriliş Postası, "Türkiye size izin vermez" manşetiyle tuhaf bir habere imza attı. Haberde, ABD başkanı Donald Trump, Almanya Başbakanı Angela Merkel ve Fetullah Gülen'in resimlerinin yanına Türkiye'de son seçimlerde 12 milyonu aşkın oy almış CHP'nin Genel Başkanı Kemal Kılıçdaroğlu'nun da resmini koyan gazete, haberde, "Taşeronlarıyla Türkiye'yi teslim alamayan küresel şeytani akıl, yeni senaryolarını devreye soktu. İşgal planı çerçevesinde toplumsal kaos için 'rejim kaygısı oluşturma planı' devreye geçirildi" ifadelerini kullandı. (7 Ağustos 2017)

-"Nuriye ve Semih Yaşasın" pankartını herkesin gözünün önünde açmışlar

Güneş Gazetesi, "Bu nasıl tezgâh?" manşetiyle çıktı. Haberde, "Konya-Beşiktaş Süper Kupa karşılaşmasında ve sonrasında yaşananlar, bir çok soruyu beraberinde getirdi. Kurşun kalemin bile içeri sokulmasının yasak olduğu statta, bıçaklar, palalar havada uçuştu. Çarşı grubunun arasına karışan terör yanlıları, DHKP-C'nin propagandasını içeren dövizi herkesin gözünün önünde açtı" denildi. Haberde kullanılan "DHKP-C propagandasının" ise "Nuriye ve Semih yaşasın" pankartı olması dikkati çekti. (8 Ağustos 2017)

-Akit, Ak Partili belediyenin basın danışmanını hedef gösterdi

Akit Gazetesi, AKP'li Eyüp Belediyesi'nin basın danışmanı Ali Yiğit'i sürmanşetten hedef gösterdi. Haberde, "Cumhurbaşkanı Erdoğan karşıtı söylemleri ve teröre destek veren paylaşımlara beğenileri ortaya çıkan Ali Yiğit'e, bugüne dek Ak Parti yanlısı hiçbir habere imza atmadığı gibi ihanet manşetleriyle bilinen Cumhuriyet Gazetesi sahip çıktı" denildi. Gazete, ertesi gün de yine sürmanşetten "Hâlâ Eyüp Belediyesi'nde görev yapan basın danışmanına sorular: 'Yiğit'sen cevap ver" başlıklı bir haber yayımladı. Haberde, "Kamuoyu, TRT'den kovulunca, kapağı Eyüp Belediyesi'ne atan, Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın miting yapmasına tepki gösteren, merhum Hasan Karakaya'nın vatan haini Can Dündar'ı eleştirdiği yazısı için nefret dolu ifadeler kullanan ve Sezgin Tanrıkulu'nun PKK'ya destek isteyen çağrısını beğenen Ali Yiğit'ten sorulara yanıt vermesini bekliyor" denildi. Bir sonraki gün de gazete, "Sorularımıza cevap yok, göreve devam" başlığıyla Yiğit'i hedef gösteren haber serisini sürdürdü. (10-11-12 Ağustos 2017)

-Havuz, AKP bülteni gibi

Havuz medyası, AKP'nin 16. kuruluş yıldönümünde parti bülteni gibi çıktı. "Devrimci, reformcu, demokrat, direnişçi" manşetiyle çıkan Sabah Gazetesi, haberinde, "Kurucu Genel Başkanı Erdoğan'ın liderliğindeki Ak Parti, başta sağlık, eğitim, ekonomi, enerji, emniyet ve yargı olmak üzere her alanda devrim gibi değişiklikler gerçekleştirdi. Türkiye, dev projelerle dünyanın kıskandığı ülke haline geldi. Ak Parti döneminde devletin milletle buluştuğu yeni Türkiye doğdu. Demokrasinin, milli birlik ve kardeşliğin, reformların vesayet odaklarına karşı mücadelenin öncüsü Ak Parti oldu. Cumhurbaşkanlığı sistemine geçişle de demokrasi taçlandı" dedi. Yeni Akit Gazetesi ise, aynı haberi "Yeni nizam yeni insan" sürmanşetiyle verdi. Haberde, "'Artık hiçbir şey eskisi gibi olmayacak' prensibiyle yola çıkan Recep Tayyip Erdoğan liderliğindeki Ak Parti, geçen 16 yıl içinde girdiği her seçimi, milletin artan teveccühleri ile kazanarak iktidarını sürdürdü. Cumhurbaşkanı Erdoğan, bugün de liderliğini yaptığı partide 2023 hedefleri için kadrolarını yeni arkadaşlarıyla takviye etme yoluna girdi" ifadeleri kullanıldı. Star Gazetesi, "Tek lider milli zafer" manşetiyle çıktı. "Beraber yürüdük biz bu yollarda" spotlu haberde, "16. yaşını kutlayan Ak Parti, Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın liderliğinde gittiği 12 sandıktan zaferle çıktı. Vesayeti bitirerek 15 darbe girişimini püskürttü. Sivil siyasetin önünü açtı. Ekonomiden yargıya kadar her alanda devrim yaşandı. Ülke adeta dev bir şantiye gibi..." denildi. Haberde ayrıca dev bir AKP bayrağı kullanılarak, "Türkiye çağ atladı" başlıklı bir kutu haber yapıldı. Gazetenin 1. sayfasında sıraladığı AKP'ye karşı 15 darbe girişimi ise şöyle oldu: "2001 muhtar bile yapmayız planı", "2002-2003 YAŞ kararlarına konulan şerhe ilk muhtıra", "2003-2004 Sarıkız, Ay ışığı, Yakamoz darbe planları", "2002-2007 dönemin Cumhurbaşkanı Ahmet Necdet Sezer'in veto darbesi", "2002-2010 CHP ve AYM engeli", "Danıştay Saldırısı, Hrant Dink Cinayeti, Zirve Yayınevi Katliamı, Uludere Bombardımanı", "2007 e-muhtıra ve 367 Krizi", "2008 Yargıtay'dan Erdoğan'a siyaset yasağı girişimi", "2011 Kuvvet komutanlarının toplu istifası", "2012 Oslo üzerinden MİT kumpası", "2013 Gezi kalkışması", "2013 17-25 Aralık polis/yargı darbesi", "2016 15 Temmuz işgal hareketi." Milat Gazetesi de "Karanlıktan AK günlere" manşetiyle çıktı. Milat'ın haberinde ise "Türkiye'yi koalisyonların, yasakların, krizlerin, sağlık ve ulaşım rezaletlerinin karanlığından ak günlere kavuşturan Ak Parti 16 yaşında. Ak kadrolar, milletin adamı Erdoğan'ın liderliğinde büyük Türkiye hedefine yürüyor" denildi. (14-15 Ağustos 2017)

-Milli Gazete, LGBTİ bireyleri açık hedef gösterdi

Milli Gazete, "Sapkınlığa sponsor" manşetiyle İngiltere Büyükelçiliği ve LGBTİ bireyleri hedef gösterdi. Haberde, "'Adalete FinanSÖR olmakla yetinmeyen İngiltere, meğer Türkiye'de kök salması için uğraştıkları sapkınlığa da sponsormuş. İngiltere'nin Ankara Büyükelçisi Richard Moore, Türk hükümeti yararına (!) yürüttükleri projelerden övgüyle bahsetmişti. Bu projelerden birisi British Council ve KuirFest'in ortak düzenlediği LGBT+ kısa Film yarışması çıktı" ifadesi kullanıldı. (15 Ağustos 2016)

-Yeni Akit'in manşeti Doğan ve Ciner

Yeni Akit, "Doğan ve Ciner Medya'da PKK ağzı" manşetiyle çıktı. Hasankeyf'te dinamitle yapılan yıkımı haberleştiren Doğan Medya kuruluşları ile Habertürk'e saldıran gazete, "Hasankeyf antik kentinin güçlendirilerek korunması için başlatılan çalışmalara yönelik PKK medyasının yaydığı yalana PKK sevici Doğan Medyası ile Habertürk de ortak oldu" denildi. (17 Ağustos 2017)

-Güneş'in gündemi yine MİT TIR'ları

Güneş Gazetesi, "Düğümü çözecek soru" manşetiyle yine MİT TIR'ları davasını gündemine aldı. Haberde, "MİT TIR'larıyla ilgili ihanet görüntülerini Enis Berberoğlu'na verdiği ortaya çıkan Kılıçdaroğlu, Cumhuriyet'te yayımlanmadan günler önce o videoyu izlediğini söylemişti. Kamuoyu, Kılıçdaroğlu'ndan şu soruya cevap vermesini bekliyor: O görüntüleri sana kim seyrettirdi?" denildi. (17 Ağustos 2017)

-Star'dan ilginç "2019 seçimleri" manşeti

Star Gazetesi'nden ilginç bir "2019 seçimleri" manşeti geldi. "Kandil çağrı yaptı, Kılıçdaroğlu adını koydu, çatıyı Merkel kurdu" manşet haberinde, "2019 seçimleri için Türkiye ve Cumhurbaşkanı Erdoğan karşıtı uluslararası şer ittifakının harekât planı ortaya çıktı. Almanya, CHP, HDP, MHP'li muhalifler, FETÖ ve PKK birleşti. Bu şer ittifakı kamuoyuna Demokrasi Bileşenleri Bloğu şeklinde sunuldu" ifadeleri kullanıldı. (18 Ağustos 2017)

-Sabah ve Takvim, kumpası yazdı!

Sabah Gazetesi, "Kılıçdaroğlu'nun organize kumpası" manşetiyle çıktı. Haberde, "Cumhuriyet'in MİT TIR'larıyla ilgili attığı ihanet manşetinin yol haritası, Kılıçdaroğlu'nun FETÖ'cü ekiple buluşmasında belirlendi. CHP Liderinin ihanet manşetinden önceki görüşme trafiği ise karanlık organizasyonu net şekilde ortaya çıkardı: 17 Mayıs 2015: Kılıçdaroğlu, medya imamı Ekrem Dumanlı'nın da olduğu FETÖ'cü Zaman Gazetesi yöneticileriyle bir araya geldi. 20 Mayıs: Hürriyet Gazetesi'ne 'MİT TIR'larının görüntüleri var. Ben de seyrettim' itirafında bulundu. 27 Mayıs: CHP Milletvekili Berberoğlu, Kılıçdaroğlu'nun FETÖ'nün medya tetikçisi firari Can Dündar'a iletmesi için verdiği görüntüleri elden teslim etti. 29 Mayıs: MİT TIR'ları kumpasına ilişkin ihanet manşeti Can Dündar tarafından Cumhuriyet Gazetesi'nde yayımlandı. Takvim Gazetesi ise "İlginç TIRafik" manşetiyle çıktı. Haberde ise, "FETÖ'cü alçakların ihaneti, MİT'e ait TIR'ların durdurulmasıyla başladı. Ardından terör örgütü-siyaset-medya üçgeninde yoğun trafik yaşandı" denildi. Haberde, CHP Lideri Kemal Kılıçdaroğlu, Eski Zaman Gazetesi Genel Yayın Yönetmeni Ekrem Dumanlı, CHP Milletvekili ve Eski Hürriyet Gazetesi Genel Yayın Yönetmeni Enis Berberoğlu ile Eski Cumhuriyet Gazetesi Genel Yayın Yönetmeni Can Dündar'ın fotoğrafları kullanıldı. (18 Ağustos 2017)

-Güneş'ten "siyasi ayak CHP" manipülasyonu

Güneş Gazetesi, "Siyasi ayak CHP" manşetiyle en çarpıcı manipülasyon örneklerinden birine imza attı. Haberde, "FETÖ'cülerin verdiği mavi dosyalarla parlatıldı. Örgütün Baykal'a kurduğu kaset kumpasıyla genel başkanlık koltuğuna oturdu. Göreve geldiği ilk günden bu yana FETÖ'yü savundu. Elebaşı Gülen ne dediyse aynısını söyleyerek örgütün siyasi imamı gibi hareket etti" denildi. (18 Ağustos 2017)

-Milli Gazete, "Evrim"e son noktayı koydu: Bilimsel değil

Milli Gazete, "Evrim gitti gelemez" manşetiyle çıktı. Müfredattan çıkarılan Evrim Teorisi'nin "bilim" olmadığını iddia eden gazete, "Müfredattan çıkartıldığı açıklanan teorinin pratiğe dönüştürülme çabası beyhude. Milli Eğitim Bakanı İsmet Yılmaz, evrim teorisine ilişkin endişelere neden olacak sözler kullandı. Yılmaz, 'Biz evrime karşı değiliz. Bilim bir şey diyorsa, karşı olabilmek mümkün değil. Biyoloji dersinde Darwin var. Yani Darwin'e karşı olma durumu yok' dedi. Yılmaz'ın evrimin bilim olduğunu dillendirmesi, tepkilere neden oldu" denildi. (18 Ağustos 2017)

-Yeni Söz: Şeytani Barbie

Yeni Söz Gazetesi, "Çocuklar şeytani Barbie bebeklere teslim" manşeti ile çıktı. Haberde, "Barbie bebek, dünya genelinde bilhassa kız çocukları tarafından tutkunluk derecesinde sevilen şeytani bir oyuncak. Gördükleri, duydukları, şahit oldukları her andan bir ders çıkartan ve fıtratı gereği gördüğü her karakteri kendine örnek alan çocuklara dayatılan Barbie sözde bebek, genellikle sarı saçları, incecik beli, tuhaf şekilde şişirilmiş basenleri ile 70 yıldır zihinleri işgal, fıtratı tahrif ve ifsad ediyor. Bu şeytani sözde bebeklerle büyüyenlerin kolay lokmaya dönüştüğünü gören tahrip modasının önde gelen isimlerinden Gucci, Versace, Armani gibi küresel moda markalar da sözde bebek Barbie'ye sözde kıyafetler dikerek hem sisteme destek veriyor, hem de av yapıyorlar. Çocuk sağlığı, dini ve ahlaki değerler ile nesil emniyetini tehdit eden bu rezalete ailelerin yanı sıra dini mekanizmalarla medya, bürokrasi, siyaset kurumları ise sessiz kalmayı sürdürüyor" denildi. (24 Ağustos 2017)

-Türkiye'den "Aydın Doğan" haberi

Türkiye Gazetesi, "Cevap ver Aydın Bey: 28 Şubat'ta FETÖ-Doğan işbirliği" başlıklı bir haber yayımladı. Haberde, "Latif Erdoğan'ın 'İhlas Finans'ı FETÖ batırdı' itirafında eksik bırakılan, 28 Şubat'ın sivil ayağıdır. Aydın Doğan da bunun içindedir. Eli cebinde hükümetler kurduran Doğan'ın, İFK'nın batırılmasında da yabancı yatırımcıların İFK'ya ortak olmasının engellenmesinde de Zaman'la aynı manşetleri attırması tesadüf olamaz. Şimdi cevap vermesi gereken o kadar soru var ki... Sadece 'sivil ayağa' dokunacak savcılar lazım" denildi. (27 Ağustos 2017)

-Akit: Kartel medyası maymunla yattı maymunla kalktı

Yeni Akit Gazetesi, "Uyduruk Evrim müfredattan çıktı... Laikçi kalemşörler kudurdu! - Maymunlar medyası Evrimde ısrarlı" manşetiyle çıktı. Haberde, "Milli Eğitim Bakanlığı'nın açıkladığı yeni müfredatta bilimsel dayanağı olmayan evrim safsatasının yer almaması kartel medyasını adeta çıldırttı. 'Maymundan geldiklerini savunan' ve adeta maymunla yatıp maymunla kalkan medya kuruluşları, son 1 aylık süreçte konuyla ilgili 140 haber yayımladı. konuyla ilgili olarak Cumhuriyet 21, BirGün 23, Aydınlık 11, Sözcü 9 haber ve köşe yazısı yayımlarken Hürriyet, Posta, Evrensel ve Yurt Gazeteleri 17 haber ve köşe yazısıyla bunları takip etti" ifadeleri kullanıldı. (28 Ağustos 2017)

-Milli Gazete'den "cami" tahriki

Milli Gazete, "İslam düşmanlığı galerisi" manşetiyle çıktı. Haberde, "Yıllardır ülkemizde onlarca kilisenin ihya edilmesine rağmen, Ayasofya Camii'nin ibadete açılmasına yönelik tek bir adım atmayan Türkiye'ye mesaj verircesine, son Osmanlı camisine de kilit vuran Yunanistan, bununla da yetinmeyip Müslümanların ibadethanesi olan camiyi sanat galerisine çevirdi" denildi. Haberin görseli olarak sanat galerisinin içeriden fotoğraflarını paylaşan gazetenin, galeriyi gezen şortlu bir kadının bacaklarını blurlaması dikkati çekti. Gazete, fotoğrafın altına da, "Minberin önünde çıplak kadınlar" diye yazdı. (28 Ağustos 2017)

-Türkiye, Doğan'dan devam

Türkiye Gazetesi, "28 Şubat'ın sivil ayağı unutuldu - Hesap yarım kaldı" başlıklı 1. sayfa haberinde, "Postmodern darbeyi, manşetleri ile yönetenlere hâlâ dokunulmadı. Özellikle Doğan Grubu'nun medya gücünü kullanıp siyasi iradeye baskı yaptığını belirten dönemin yetkilileri, '28 Şubat'ın aydınlatılabilmesi için medya ve sivil ayak mutlaka hesap vermeli' diyor" ifadelerini kullandı. (6 Eylül 2017)

-Akşam'dan ilginç "Akşener" manşeti

Akşam Gazetesi, "İstikamet FETÖ'den" manşetiyle yeni parti kurma hazırlığında olan Meral Akşener'i hedef aldı. Haberde, "FETÖ arşivinden Akşener projesinin tohumlarının atıldığı gizli görüşmenin fotoğrafı çıktı. Sır gibi gizlenen karede Akşener, Ekrem Dumanlı karşısında el pençe duruyor" denildi. Aynı gün Diriliş Postası Gazetesi de "FETÖ'nün şövalyesi Akşener" manşetiyle çıktı. Haberde, "Meral Akşener, hainlere 'haşhaşi' denmesine alındı, devletten temizlenmelerine karşı durdu, himmet musluğunun kesilmesini engellemeye çalıştı. Akşener, 15 Temmuz işgal girişiminden önce 'Ben başbakan olacağım' dedi; şimdi ise örgüt desteğiyle parti kuruyor" denildi. (6 Eylül 2017)

-Akşam, Demirtaş ve Kılıçdaroğlu'nun üzerine çarpı attı

Akşam Gazetesi, "Aynı hedefin figuranları" manşetiyle çıktı. Haberde, "Erdoğan düşmanlığıyla Demirtaş'ı parlatan, başarılı olamayınca Kılıçdaroğlu'nu göklere çıkaran Batı, şimdi de umudunu FETÖ destekli Meral Akşener'e bağladı" denildi. Gazetenin, haberin görselinde HDP'nin tutuklu eski Genel Başkanı Selahattin Demirtaş ve CHP Genel Başkanı Kemal Kılıçdaroğlu'nun fotoğraflarının üstünü kırmızı çarpı işaretiyle çizmesi dikkati çekti. (7 Eylül 2017)

- Diriliş Postası'ndan CHP manipülasyonu

Diriliş Postası Gazetesi, "Cumhuriyet Halk Partisi'nin tarihi tekerrür ediyor - Erdoğan'ı düşürmek için vatanı bile böleriz" manşetiyle önemli bir manipülasyon örneği sergiledi. Haberde, "CHP'nin Pensilvanya kurultayından sonra yayımladığı İnsan Hakları Çalıştayı Raporu'nda HDP ile ittifakın güçlendirilmesi, 2019 seçimlerinde 'kırmızı çizgilerden' vazgeçilmesi gerektiği vurgulanarak, iktidarı ele geçirmek için Türkiye'nin bütünlüğünün bile hiçe sayılabileceği ilan edildi" denildi. (8 Eylül 2017)

-Star, 17 Aralık'ın medya ayağını açıkladı (!)

Star Gazetesi, "ABD-FETÖ 17/25 darbe ittifakı" manşetiyle çıktı. Haberde, 17/25 Aralık "Hırsızlık ve rüşvet" operasyonu için "darbe" ifadesini kullanan gazete, bunun siyasi ayağı olarak CHP'yi gösterdi. Gazete, "Kılıçdaroğlu, 17/25 Aralık kumpasının ABD versiyonunun siyasi ayağını da üstlendi. CHP Lideri, FETÖ'nün montaj kayıtlarla ortaya attığı iftiralara sahip çıktı" dedi. Darbenin medya ayağı için ise Sözcü ve Hürriyet Gazetelerini işaret eden gazete, "Darbeye 'Sözcü'lük 'Hürriyet'i" diye yaratıcı (!) bir başlık kullandı. Haberde ise "Hürriyet, Sözcü ve Cumhuriyet, o kumpasa medya desteği oldu. 'Şok karar tutuklama' manşeti atan Hürriyet, sözde rüşvetin belgesi diye gösterilen banka EFT dekontunu yayımladı" ifadeleri kullanıldı. (10 Eylül 2017)

-Türkiye Gazetesi'nden "Doğan" yazı dizisi

Türkiye Gazetesi, "28 Şubat gerçeği: Medya başrol oynadı" başlıklı bir haber yayımladı. Doğan Medya Grubu'nun işaret edildiği haberde, "Bir avukat, Hürriyet'in o dönemdeki manşetlerini gösterip, 'Medya desteği olmasaydı, 28 Şubat yaşanmazdı' diye konuştu" denildi. Ertesi gün Türkiye'nin manşeti, "Avukatlardan 28 Şubat için suç duyurusu: Medya dahil edilsin" oldu. Haberde, "Post modern darbeye zemin hazırlayan manşetlerin sorumlusu medya patronları adalete hesap vermeli" ifadesi kullanıldı. Bir sonraki gün Türkiye Gazetesi bu kez de "Doğan'ı FETÖ kurtardı" manşetiyle çıktı. Haberde, "O günlerin yakın tanığı Ak Parti'li Hüseyin Kocabıyık, 28 Şubat'taki FETÖ-Doğan ortaklığını anlattı" denildi. Gazete, Doğan medyayı hedef alan yayın dizisini, ertesi gün de sürdürdü. "Doğan grubu beyin yıkadı, halkı kışkırttı" manşetiyle çıktı. Emekli Konsolos Vahit Özdemir'i konuşturan gazete, "28 Şubat'ın medya ayağının başında Doğan Grubu gelir. Gazete ve televizyonları ile her gün halkı tahrik etti" ifadesi kullanıldı. Gazete, bir sonraki gün "Kumpas Hürriyet'i" sürmanşetiyle çıktı. Haberde, "FETÖ'cü bir şirketten mahkemeye Hürriyet Gazetesi'nden Doğan Holding'e uzanan bir kumpas" ifadeleri kullanıldı. Gazete 12 Eylül'de de "Kirli işbirliği: Cezasını FETÖ sıfırladı" manşetiyle çıktı. Haberde, "Şirketlerine açılan vergi davalarından Aydın Doğan'ı kurtaranlar FETÖ'cüymüş" denildi. Gazete, 13 Eylül de de yayınlarını sürdürdü. 1. sayfadan yayımlanan "28 Şubat'ın sembol ismi Yakup Köse: İşkenceyi alkışladılar" başlıklı haberde, "14 yaşında bir çocuktum.Mahkemeye ayaklarım kelepçeli çıkarıldım. Hürriyet Gazetesi alkışladı. Çıkan haberler bize işkence yapılmasına sebep oldu. Darbenin yargı, medya, ekonomi ayağı deşifre edilmedikçe, hesap sorulmadıkça yeni darbelere gebeyiz. Ergenekon'da, Balyoz'da, Gezi davasında yeniden yargılama kararı alınıp, müspet sonuçlar çıkarılıyor. Ancak cezaevlerinde haksız yere yatan 400'e yakın 28 Şubat mağduru hakkında işlem yapılmıyor" denildi. (7-8-9-10-11-12-13 Eylül 2017)

-Milli Gazete'nin, "evrim" ısrarı

Milli Gazete, "Saplantı teorisi" manşetiyle yine Evrim Teorisi'ni hedef aldı. Haberde, Milli Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurulu Başkanı Alparslan Durmuş'un "Evrim, kitaplardan kalktı diyenler zır cahil" açıklamasını kullanan gazete, "Senelerdir yerinde sayan ve kalıplaşmış sorunlarla boğuşan Milli Eğitim, sapkın ve saplantılı ideolojilerin tesirinden yine kurtulamadı" denildi. (10 Eylül 2017)

-Milli Gazete'den tehlikeli manşet

Milli Gazete, "YOGArtık" manşetiyle bu kez de "yoga" felsefesini hedef aldı. Haberde, "Arakan'da Budistler Müslümanları hunharca katlederken, Türkiye'de ise Budizm'in bir felsefesi olan 'yoga' için festival düzenlenecek. Dini ve milli hassasiyetleri en üst seviyede olan Trabzon'da 14-19 Eylül tarihleri arasında yapılması planlanan 'Uluslararası Trabzon Yoga Festivali' şimdiden tepki çekmeye başladı" denildi. Gazete, ertesi gün yine 1. sayfasından bu kez yoga festivalinin iptal edildiğini duyurdu. Haberde, "Milli Gazete'nin Türkiye'nin gündemine taşıdığı ve Trabzon'da düzenlenmesi planlanan yoga festivali, haberimizin ardından oluşan kamuoyu tepkisi sonucu iptal edildi" ifadesi kullanıldı. Milli Gazete, 2 gün sonra da festivalin iptalini haber yapan Cumhuriyet Gazetesi'ni hedef gösterdi. Haberde, "Milli Gazete'nin cuma günkü 'Yogartık' manşetinin hemen ardından iptal edilen yoga festivali, Cumhuriyet Gazetesince üzüntüyle karşılandı" ifadesi kullandı. (8-9-11 Eylül 2017)

-Zulmün kılıfıymış

Diriliş Postası Gazetesi, "28 Şubat'çı yobaz zihniyete rağmen Türkiye, dünya 3.'sü oldu" manşetiyle çıktı. Haberde ise "Türkiye'nin ekonomik anlamda dünyanın en çok büyüyen 3. ülkesi olduğunun açıklandığı saatlerde 11 yaşında bir kız çocuğu sırf başörtülü diye okula alınmadı. Lafa gelince, 'Bilim, sanat, eğitim, gelişme' diyen 28 Şubatçı'ların bu tavırlarından ortaya çıkan tablo, gerçek yobazların aslında kim olduğunu bir kez daha gösterdi" denildi. Haberde, "Okul idaresiyle yapılan görüşmede aileye kızlarının başının kapalı olmasının sorun olmadığı belirtilirken, okulların açılmasına bir hafta kala disiplin kuralları gereği kayıt işlemlerinin gerçekleşemeyeceğini söyleyerek zulme kılıf bulunmaya çalışıldı" ifadelerinin kullanılması dikkati çekti. (12 Eylül 2017) -Havuzdan "SİHA" manşetleri 31 Ağustos'ta Hakkâri kent merkezine 20 kilometre uzaklıktaki piknik alanında dört kişinin, silahlı insansız hava aracı (SİHA) ile vurulması ve ardından HDP Hakkâri milletvekilleri ile CHP İstanbul Milletvekili Sezgin Tanrıkulu ve son olarak CHP Lideri Kemal Kılıçdaroğlu'nun bu kişilerin "terörist" değil, siviller olduğu yönünde yaptığı açıklamaları, havuz medyası manipülatif başlıklarla verdi. Yeni Şafak Gazetesi, "Kılıçdaroğlu'nun ayarı iyice kaçtı: Teröriste açık destek" başlığını atarken, Star Gazetesi "Teröre destek nöbeti CHP'de" manşetiyle çıktı. Diriliş Postası ise Kılıçdaroğlu'nun sözlerini, "Teröristlerin yasını tuttu" manşeti ile verdi. Takvim Gazetesi de "Velev ki terörist, niye vurdunuz?" manşet haberinde, "Kılıçdaroğlu yine hainlere destek çıktı" ifadesini kullandı. Güneş Gazetesi, aynı haber için "Senin derdin ne?" başlığını kullandı. -Türkiye Gazetesi'nden yine Aydın Doğan manşeti Türkiye Gazetesi Yazarı Batuhan Yaşar, "Aydın Bey neler neler yapmış öyle?" başlıklı bir yazı kaleme aldı. Yazıda, Aydın Doğan'ın

Dostları ilə paylaş:

©2018 Учебные документы
Рады что Вы стали частью нашего образовательного сообщества.
?


microsoft-word-broshur.html

microsoft-word-brown--dan-102.html

microsoft-word-brown--dan-107.html

microsoft-word-brown--dan-111.html

microsoft-word-brown--dan-116.html