1 ... 20 21 22 23 24 25 26 27 ... 34

Microsoft Word kitab+son doc - səhifə 24

səhifə24/34
tarix07.12.2017
ölçüsü0.88 Mb.
növüDərs

 

95

символик-мякани  мяркязляринин  адлары  ися  башга-

башгадыр. Бири бцтпяряст, бири мцсялман адланыр. Бири 

бцтя,  диэяри  Аллаща  ситайиш  инанъы  иля  ибадят  едир. 

Биринин  бейят  мяканы  бцтханя,  диэярининки  Кябя,  йяни 

Бейтцл-щарамдыр.  Мюмин    мцсялманын    нязяриндя  

бцтпяряст    кцфр    сащиби,  бцтханя  ися  кцфр  мяканыдыр. 

Лакин  щягиги  ашиг  цчцн  Кябя  дя,  бцтханя  дя, 

мцсялманчылыг    да,  бцтпярястлик    дя,  даща  доьрусу, 

рянэарянэ  ибадят гайдалары вя ханяляри формал характер 

дашыйыр  вя  йар  (Аллащ)  щягигятиндян  хариъдя,  онун  

ешийиндядир: 

  Кафирин бцтханяси вар, мюминин Бейтцл-щярам,  Ашигин йар ешиэидир Кябявц  бцтханяси. 

 

Тящлиля  ъялб  етдийимиз  гязялин  мягтя  бейтиндя 

Нясими «Сеййид» тяхяллцсцнц ишлядир:    Шями-вящдятдир  ъямалын,  сющбяти  рювшян  гылыр,  Гаршыда хош-хош йанадыр Сеййидин пярваняси. 

 

Бу  сон  бейтдя  йеня 2-ъи  бейтдя  вурьуланан  «эюзялин 

ъамалы»  вя  онун  щикмяти  мясялясиня  тохунулур.  Йяни 

инсанын  ъамалы  вящдят  шамыдыр,  Ваъибин  «нцсхейи-

сяьир»дя  тяъяссцмцдцр.  Нурдан  йаранмыш  нур  гайнаьы 

олдуьуна эюря дя сющбятя ишыг салыр. Сеййидин кюнцл 

пярваняси  ися  щямин  ъамалын  щцсн  вя  атяшиндян  шювг 

алыб  йанмагдадыр.  Бу  ъцр  йанмаг  ися  Сеййидя – ашигя 

хошдур вя она няшя верир. 

Нясиминин  мяшщур  

«Сыьмазам»

  рядифли  гязялиндя 

шаирин 

тямсил 


етдийи 

тяригятин 

идейа-фялсяфи 

спектрляри  бир  гядяр  дя  ялванлашыр  вя  эенишлянир. 

Шеир бяшяри варлыьын «мян инсанам» гцрурундан доьан 

 

96

ифтихар  щиссини  чох  дольун  шякилдя    ифадя  етмишдир. 

Инсан  инсан  олдуьуна  эюря  язямятлидир  вя  бундан  гцрур 

дуймалы  вя  фяхр  етмялидир!  Шеирин  идейа-мязмун 

чаларынын  башлыъа  истигамяти  белядир.  Еля  буна  эюря  

дя  ярузун  тянтяняли  фяхриййя  бящри  олан  

ряъяз

 

бящриндя  

(мцфтя'илцн,  мяфА'илцн,  мцфтя'илцн,  мя-

фА'илцн

 юлчцсцндя) гялямя алынмышдыр. Идейа-мязмун 

вя  бядии  тону  етибары  иля  бу  гязял  бир  нюв  инсанын 

мяхлугатын  ян  шяряфли  хилгяти  олмасындан  доьан 

мяьрурлуьун щимнидир. Шеирин ритм вя ащянэиндя дя бу, 

ашкар  дуйулур  вя  Нясиминин  идейа  вя  мязмуну  бядии 

форма  иля  неъя  мящарятля  узлашдырдыьыны,  гайя  вя 

сяняткарлыьын  вящдятини  йарада  билдийини  ашкар 

шякилдя бцрузя верир. 

«Сыьмазам»  гязяли  Ы  шяхсин  дилиндян  дейилян 

монолог

  тясири  баьышлайыр.  Цмумиййятля,  биз  Нясими 

йарадыъылыьында  Ы  шяхсин – «мян»ин  дилиндян 

дейилмиш  лирик  юрнякляря  тез-тез  раст  эялирик. 

Сяняткарын  «Мяням  мян» («Мян  мцлки  ъащан…»), 

«Олмушам» (бу рядифля шаирин бир нечя гязяли вар) вя с. 

гязялляри  дя  бу  гябилдяндир.  Лакин  Ы  шяхсин  дилиндян 

дейилян  шеирляринин  аз  бир  гисминдя  Нясими  «мян» 

дедикдя  мящз  юзцнц  нязярдя  тутур.  Даща  чох  щалларда 

ися бу анлайыш, цмумиййятля, инсан вя йа инсани-камили 

нишан верир. Башга сюзля, Нясиминин «мян»и – Ы шяхси 

чох заман инсан вя йа камил ашигдир. 

«Сыьмазам»  гязяли  дя  инсани-камилин  дилиндян 

дейилиб онун бахыш вя фялсяфи-пантеист дцшцнъялярини 

ифадя едир: 

  Мяндя сыьар ики ъащан, мян бу ъащаня сыьмазам,  Эювщяри-ламякан мяням, кювнц-мяканя сыьмазам.  Яршля фяршц кафц нун мяндя булунду ъцмля чцн,  Кяс сюзцнцвц ябсям ол, шярщц бяйаня сыьмазам. 

 

97

 

Бурада ики ъащан ифадяси иля мадди вя мяняви алям, 

«эювщяри-ламякан»  дедикдя  ися  билаваситя  Аллащ 

нязярдя  тутулур.  Беля  ки,  дини  тяфсир  вя  тясяввцрлярдя 

мякансыз  эювщяр  Щагг-таалайа  верилян  образлы 

цнванлардан  биридир.  Кювнц  мякан  дцнйа  да  дахил 

олмагла бцтцн космос вя онун варлыглары, «кафц нун» ися 

ярябъя  «кон» (ол)  сюзцнц  ямяля  эятирян  щярфлярдир. 

Демяли, инсанда ики ъащан – щям гейб, щям дя шящадят 

алями  сыьыр,  о  ися  бу  ики  ъащана  вя  бцтцн  каината 

сыьмыр.  Мякансыз  кювщяр  дя  еля  о,  юзцдцр.  Танры 

мяскяни щесаб едилян эюй, инсанын гярарлашдыьы мякан-

йер дя, хилгятин йаранма васитяси «ол» ямри дя инсандан 

кянарда  дейил.  Ейни  заманда  инсан  шярщя  вя  бяйана  да 

сыьмыр. 


Эюрцндцйц  кими,  дини-фялсяфи  тяфсирлярдя  мцтляг 

мянада  йалныз  Аллащ-таалайа  аид  едилян  хислятляр 

бурада  инсана  цнванланыр.  Щям  дя  вцъуди-кцлл  иля 

зярря-инсан  арасындакы  бу  бянзяйиш  вя  паралеллик 

нювбяти  мянтиги  бяйан  вя  фялсяфи  мцлащизя  иля  давам 

етдирилир. Инсанын язяли мяншяйинин илащи зата баьлы 

олдуьу, кювнц мякандакы щяр шейин онун яламятляринин 

тясдигиня хидмят етдийи, инсанын да Халиг кими конкрет 

нишана сыьмадыьы исрар олунур: 

  Кювнц мякандыр айятим, зати дцрцр бидайятим, 

Сян  бу  нишанла  бил  мяни,  бил  ки,  нишаня  сыьмазам. 

 

Инсаны  зянн  вя  эцманла  танымаг  олмаз.  Ариф  олуб 

Щаггы таныйан вя дярк едянляр анлайыр ки, инсан зянн вя 

эцманла танынмаз. 

Нясиминин  лирик  гящряманы  олан  «Мян» (Ы  шяхс) 

гязялин  сонракы  бейтляриндя  юзцнцн  мащиййяти  иля 

 

98 язяли  вя  ябяди  олан  Ваъибин  мащиййяти  арасындакы 

фяргсизлийи  «сурят  вя  мяна», «ъисм  вя  ъан», «сядяф  вя 

инъи», «гумашу  ряхт  вя  дцкан»  анлайышлары  иля  поетик 

изаща  тяшяббцс  эюстярир.  Башга  сюзля,  адям  ювлады 

сурятя, ъисмя малик олса да, онун ичярисиндяки мяна-рущ 

мцтляг  затын  бир  зяррясидир.  Еля  ъисмин  юзц  дя  Щагг 

субстансийасынын  мцяййян  юлчц,  рянэ  вя  шякля  малик 

тязащцрцндян  башга  бир  шей  дейил.  Она  эюря  дя  щям 

сядяф – ъисм,  щям  дя  ону  дяйяря  миндирян  инъи – рущ 

инсанда говушмуш шякилдядир. Щям дя о, няинки алвер-

ханайа,  алгы-сатгы  мяканына,  дцкана  бянзяр  мадди 

дцнйайа  сыьмыр,  ейни  заманда,  юлцмдян  сонракы 

щяйатын,  щяшр  вя  сиратын  да  буйругчусудур.  Истяр 

мадди,  истярся  дя  ъисмани  юлцмдян  сонракы  щяйат  да 

инсана  баьлыдыр.  Инсан  мцстягим  мянада  «эянъи-ни-

щан»,  йяни  Гуранда  вя  щядислярдя  дя  зикр  олунан  эизли 

хязиня – Щаггын юзц вя онун щягигяти  эюрян эюзцдцр: 

  Эянъи-нищан мяням мян уш, ейни-яйан мяням мян уш,  Эювщяри-кан мяням мян уш, бящрявц-каня сыьмазам. 

 

Ибтидасы вя интящасы олмайан Танры субстансийасы 

мякан  вя  замандан  да  хариъдядир.  Бунларын  щяр  икиси 

хилгят аляминя мяхсусдур вя еля заман вя мяканын юзц дя 

йарадылмыш эерчякликдир. Вцъуди-кцлл щям дя дцнйа вя 

заманда мювъуддур. Мцлк аляминдя щяр йердя вя щяр бир 

заманда  онун  варлыьы  мцтлягдир.  Щям  дя  заман  вя 

мяканын  фювгцндядир,  бунлара  сыьан  мябуд  дейил. 

Нясиминин «Мян»и дя щямин хассяйя маликдир. 

  Ъан  иля  щям  ъащан  мяням,  дящр  иля  щям  заман 

мяням,  Эюр бу лятифейи ки, мян дящрц зяманя сыьмазам. 

 


:

kitablar
kitablar -> F. Q. Vahidov, T. B. Ağayev
kitablar -> Əli Kərim üslubu, yaxud
kitablar -> Bismillahir-rəhmanir-rəhim
kitablar -> Гуранда шаирляр щаггында айя
kitablar -> Ziqmund Freyd haqqında maraqlı faktlar
kitablar -> ÇƏRƏKƏ TƏRTİb edəN: Haci faiq nəBİyev
kitablar -> Dərslik (əlavə olunmuş və redaktə edilmiş ikinci nəşri)
kitablar -> Microsoft Word Tercumeshunasliq lugeti fin doc


Dostları ilə paylaş:

©2018 Учебные документы
Рады что Вы стали частью нашего образовательного сообщества.
?


klinicheskie-proyavleniya-13.html

klinicheskie-proyavleniya-18.html

klinicheskie-proyavleniya-22.html

klinicheskie-proyavleniya-27.html

klinicheskie-proyavleniya-31.html